Vlucht, Aankomst & nieuw gezin

Heey NL'ers,

Ik zal even van het begin beginnen. (wees gewaarschuwt het is een erg lang verhaal)

Om half 6 (nl tijd) moesten we opstaan en klaar maken om naar het schiphol te gaan. Daar aangekomen moest ik opzoek naar Joep (jongen waarmee ik de eerste helft van mijn reis zou reizen), die was gelukkig redelijk snel gevonden. Het inchecken ging ook vlekkenloos gelukkig. Daarna was het tijd om afscheid te nemen van iedereen die was gekomen (ouders, broer & vriendin en de andere koekies - angela, mischa, timothy en robin-). We hebben nog eventjes gezeten en wat gedronken, voordat ik door de paspoort check moest.

Eenmaal daardoor heen ging ik meteen op weg naar de gate waar ik moest zijn en heb daar gewacht op Joep. Gelukkig hoefden we niet lang te wachten voordat ze gingen boarden en dat was ook redelijk snel gebeurt. Wat me wel opviel was dat ik erg veel handbagage mee had vergeleken met de rest van de mensen die ik zag XD. Nouja dat is dus ook allemaal goed gegaan. Toen we dan eindelijk in het vliegtuig zaten (in de midden rij) moest ik wel even slikken, want het was toch wel de eerste keer vliegen voormij. Het opstijgen was niet zo erg als wat ik gehoord had alleen ik was wel blij dat ik niet bij het raam zat, want ik heb toen even door een raampje gekeken en dat was egt even een shock voor mijn hoogte vrees. Het dalen vind ik wel wat minder want dan ontstaat er zo'n een druk op je hoofd die vreselijk irritant is.

De vlucht naar Houston, Texas (bijna 11 uur) was voor mijn gevoel redelijk snel voorbij, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat we uit zoveel verschillende films, series, spelletjes en muziek konden kiezen dat ik wel even zoet was (heb 1 film en iets van 5 afleveringen gekeken van verschillende series). De overstap op de Houston airport was gelukkig heel makkelijk en toen Joep en ik eenmaal door de handbagage check waren moest we allebei een andere gang nemen (omdat de gates natuurlijk ergens anders waren). Dus vanaf toen was ik op mezelf aangewezen. Ik moest nog iets van 3 uurtjes wachten voordat ze gingen boarden en heb toen mijn eerste paar dollars uitgegeven aan drinken en koekjes. Ik was toen wel even blij dat ik een boek mee had (bedankt mam voor het tijdschrft en het boek wat er bij zat, want dat boek is erg leuk :P). Om 10 voor half 5 (houston, texas tijd) gingen ze boarden dus toen kon ik aan boord.

Om ongveer half 6/6 uur (phoenix, arizona tijd) kwam ik dan aan op phoenix airport. Daar was het heel simpel en moest ik alleen even wat langer wachten tot dat eindelijk mijn koffer te voorschijn kwam. Toen kwam de grote shock voor mij. Ik werd eerst begroet door mijn gastmoeder (althans ik dacht dat ik met haar mee ging), maar toen heeft zij me dus vertelt dat ik naar een andere familie ging. Darleen (mijn nieuwe gastmoeder) kwam toen net aangelopen. Ik kreeg meteen een dikke Amerikaanse knuffel van haar en ze had een lieve knuffel en bordje met welcome erop staan.

Onderweg naar haar truck (ja ze heeft dus egt een truck, een witte, en het is er zo eentje met een open laadbak achterop en dus zo eentje wil ik later ook XD) vertelde ze wat over zich zelf en vroeg ze wat kleine dingetjes aan mij. Een ding wat ze vertelde was dat ze had geregelt dat we op een ranch hier ergens in de buurt (weet niet waar) soms kunnen gaan paardrijden. Daar ben ik dus zoooooo blij mee. En als het goed is gaan we ergens rond kerst en oud en nieuw skiën in de bergen een stukje richting het noorden. Oja heb toen ergens in een klein cafe/restaurant mijn eerste boba gehad, dat is zeg maar een soort sluch/milkshacke achtig iets met onderop iets van ronde bolletjes die zacht zijn en vaag smaken XD, maar dat was dus best lekker ( had meloen smaak).

Bij haar huis aangekomen hebben we even alles in mijn kamer gezet (die ik vanaf morgen ga delen met een japans meisje). Ik was al redelijk moe, dus heb bijna meteen mijn pyjama aangedaan. Heb daarna een gedeelte van de kadootjes bij elkaar gezocht en die aan Darleen gegeven. Ze vond de drop erg lekker, vooral die Dou drop en de stroopwafels vallen ook goed in de smaak. De rest (houten klompjes, kadootje met de handdoeken, schort, servetten en het dienblad vond ze ook erg leuk en mooi.

Het is hier nu heel erg warm en je kan amper buiten komen zonder tientallen liters te zweten. Dus op dit moment zit ik lekker binnen onder de ventilators (die door het hele huis hangen). We zijn vandaag nog naar een hele grote winkel gegaan (target, vinden ze hier aan de kleine kant) om nog wat spulletjes te halen voor morgen voor het bed van het andere meisje. Na daar alles te hebben gehaald wat nodig was hebben we een ijsje gehaald (het was egt mega groot, denk maar ongveer 3 grote bolletjes ijs in NL en dat dan als 1 bolletje in een beker), zoals je al raad krijg ik dat dus niet op dus heb de helft nu in de vriezer staan zodat ik het vanavond ofzo kan eten.Daarna nog wat eten gekocht (zoals: fruit, koekjes en nog wat andere dingetjes).

Verder heb ik net mijn kleren en andere spulletjes ingeruimt.

Ik ga nu stoppen want ik ga even naar een andere winkel aan de overkant van de straat om nog iets qua eten te halen of zo.

Heel veel knuffels van Lana of ook wel Leenaa

Oja ik eet eigenlijk heel gezond hier, maar dat vertel ik in de volgende blog wel

en fotos volgen nog

Reacties

Reacties

Petra Koek(mama)

Ik vindt het een super leuke en grappige verhaal, schrijf er alsjeblieft nog meer van. Een dikke kus, mama.

Jacqueline

Wat een avontuur en wat kan je heerlijk vertellen:))))
Ik hoop snel weer wat te lezen van je.

Groetjes Jacqueline en Anwar natuurlijk x

Ineke

Hey lieve Lana, wat een heerlijke verhalen! Een pick-up truck; ik ben jaloers :)!! Echt waar in zo'n auto wil ik nog eens door Amerika / Canada cruisen. Je krijgt de hartelijke groeten van Sjoerd; hij is de meester van Mark dit jaar en ik vertelde hem vanmorgen dat je aangekomen was in Phoenix / Arizona. Zeg we blijven je verhalen volgen; geniet van alles en tot de volgende keer! Groetjes, Ineke & family

Koekies 2

Heyyyyyyy Lana,

Wat klinkt het allemaal te gek gaaf!!!!!
En ze heeft ook nog geregeld dat je af en toe paard kan rijden!!!! You lucky bastard.....;-)
Het klinkt alsof je het echt helemaal top krijgt... dusse geniet maar lekker van iedere dag en ervaring...
Enne ik ben het wel met je moeder eens hoor!!! T is echt heel leuk om te horen/lezen hoe het je vergaat dus: Blijven schrijven :-)
BTW wij willen FOTO's hahaha

Dikke kus van je broer (alhoewel je geen genie hoeft te zijn om te weten die dit schrijft;-) je schoonzus en je neefjes...

Koekies 2

Enne ik zie op google de witte truck staan hoor! Mooi huis... ziet eruit als een leuke American suburb...
xxx

Lana

De foto's van huis en zo zullen morgen erop komen dus wees maar ongeduldig (hihi)

Opa Koek

Hoi Lana - Ik vind het heel spannend wat jij allemaal
doet.Ik word door idereen goed op de hoogte gehouden van alles wat jij beleeft.Zo'n ijsje lijkt
mij ook wel wat (hi,hi).
Tot de volgende blog en een dikke knuffel
Opa

RIET

Lana leuk hoe jij ons op de hoogte houd van alles wat
wat je meemaakt.
Ik moet nog steeds opzoeken waar Phoenix echt
ligt.
Ik zag de knuffel al bij je bed.
Woon je in een drukke straat,omdat de winkel aan de
overkant is!
Groetjes Riet

RIET

Ben Phoenix gaan opzoeken op Internet en ben heel wat
hierover te weten gekomen.Het ligt 21km. van PEORIA

Groetjes Riet

Mama Koek

Hey lieve meid, wat heb jij weer een leuke verhaal geschreven, ik zit nog op mijn werk en mijn collegas hebben jouw verhaal ook al gelezen, wij genieten ervan. Jouw vakken zijn toch top, mooi dat jij op dansen zit. Dus jij komt geen gramm aan, hi,hi,hi. Zit Nene eigenlijk ook op jou school of hoe zit dat? Na ja, dit horen wij misschien in jou volgende blog.

Dikke kus mama.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active