bijna 2 weken in amerika

heeeey laaglandertjes,

deze blog ga ik proberen niet al te lang te maken en vooral de dagen samen te vatten. Als je specifieke vragen hebt over iets dan kan je me altijd mailen.

6 september:

niet veel gedaan. Ben naar school geweest en moest wat huiswerk maken (gelukkig niet veel).

7 september:

naar school gegaan. Er was die avond een 'back to school' dance, dus daar gingen we heen. Het was erg gezellig en heb gedanst met een paar andere meiden. Er was ook een xbox met kinect en daar hebben we ook nog just dance opgespeelt. In totaal hebben we ongeveer 7pm tot 10pm gedanst daarna was het voorbij (ja, feestje hier gaan niet tot heel laat).

8 september:

Ben toen met Linda (cr), Nene, Olivia (dochtertje van cr) en nog 2 andere exchange studenten naar een ranch gegaan. Eerst was het plan om te gaan paardrijden, maar blijkbaar was het te warm voor de paarden dus dat is verschoven naar de 22ste (weet ik nog niet precies zeker). Natuurlijk gingen we niet meteen weg, maar we gingen eerst de grote paddock waar alle paarden buiten stonden schoonmaken en toen gingen we voor dierenarts spelen. We gingen ze eerst weighttapen (gewicht opmeten) en toen moesten ze ook allemaal een ontwormingsmiddel krijgen via een spuit in hun mond leeg spuiten. Dit was zeker een ervaring die ik niet wilde missen, want het was erg leuk om te doen. Het was zeker een geslaagt uitstapje ondanks het gebrek aan paardrijden. Eenmaal weer thuis gingen we (darleen, nene en ik) naar Costco, dat is een heel groot warenhuis of zo waar ze allemaal spullen in grote verpakkingen verkopen voor minder. Dat was erg grappig om te zien want die verpakkingen waren soms echt achterlijk groot. 's Avonds zijn we uiteten gegaan.

9 september:

In de ochtend werden we vroeg gewekt met de vraag of we een professioneel football game wilde zien. Daar zeg je natuurlijk geen nee tegen als het gratis is. Dus toen moesten we opeens toch om een bepaalde tijd klaar staan om op tijd bij het stadion te zijn. Het was erg groot en druk, maar was echt heel indrukwekkend om te zien. De Cardinals (het populaire team hier) moesten tegen de seahawks en natuurlijk wonnen de Cardinals :D. Heb er zelfs nog een souveniertje aan overgehoude, want we kregen allemaal een gratis handdoekje met het logo en een klein tekstje erop van de Cardinals. (oja heb de wedstrijd maar tot de helft gezien). De rest van de dag hebben we lekker relaxt thuis gezeten.

10 september:

moest weer naar school. Vrijdag had mijn danslerares (ook cheer coach) aan Nene en mij gevraagd of we het cheerleading team wilden joinen (kijken). Dus toen zijn we maandag na school naar de practise van de cheerleaders gegaan. Ze hebben ons meteen getest door ons alle cheers te leren en we waren volgens hun erg goed. Maar het was nog niet zeker of we het team zouden halen want de coach zou er pas weer dinsdag zijn. 's Avonds zijn we voor Nene naar een japans restaurant gegaan.

11 september:

naar school. Na school zouden we dus weer naar de cheerleading practise gaan. Eenmaal weer alle cheers herhaald en dus zo ongeveer 1 1/2 uur getraind (samen met het opwarmen) kregen we dan eindelijk te horen dat we het team hadden gehaald, dus nu waren we officeel cheerleaders. We kregen meteen een uniform, omdat we donderdag avond al meteen een football game zouden mee cheeren. We hebben die dag ook nog een nieuwe mobiel gehaald voor mij en Nene samen, zodat we in ieder geval goed bereikbaar zijn. 's Avonds voor het eerst echt fast food gegeten (en volgens Darleen was het gezonder dan normaal fast food XD)

12 september:

naar school. Hebben die dag nog wat spulletjes gekocht die we nodig hadden voor het cheerleaden. (zijn naar Wallmart geweest!!! en het is grooott)

13 september:

naar school. Ik voelde me net als in de films, want moest met mijn cheerleaderspakje naar school, omdat we die avond een football game hadden. Rond een uur of 6 gingen we met de gele schoolbus naar hun home veld (is bij een andere school). De wedstrijd begon om 7 uur en duurde tot 9 uur. De hele tijd hebben we gestaan en gecheert en het was echt heeeeeel leuk om te doen al waren mijn voeten daarna wel dood. Natuurlijk heeft ons team (the warriors) gewonnen, met 54-0 :D.

14 september:

naar school. 's avonds pizza gehaald en voor de rest lekker gerelaxt.

oke, dat was het zo ongeveer wel voor deze keer. Hopelijk ben ik niets belangrijks vergeten en begrijpen jullie alles.

Big American Hug van lana (met een weird amerikaans accent erdoor heen)

Veerle

Oeh das awesome, cheerleader Lana 8D

Riet

Wat leuk dat je zo uitgebreid over van alles schrijft.Het lijkt wel of alle dagen een beetje feestelijk zijn.
Heb op internet opgezocht wat 8D van Veerle betekent.
Ben vreselijk benieuwd naar de foto`s van jou met je
nieuwe schoolkleren en cheerleader costuum en van Nene.Lana heel veel liefs en geniet.Groetjes Riet

Danique

Heek Lana, klinkt echt net allemaal zoals in films XD het is echt onwijs leuk om die verhalen van jou te lezen. Succes met cheerleaden, kan niet wachten op meer foto's. Xxx

Ingrid (moeder Roxanne)

Ik vind het zo leuk om jullie verslagen te lezen. Ook al zitten jullie alle 4 in een totaal andere omgeving, gastgezin en school is het fijn dat het bij allemaal zo goed gaat. Wil wel een foto zien hoor van jou in je cheerleaderpakje :)

Mama Koek

Hoi schat, wij zijn weer helemaal onder de indruk van jou verhaal. Ook Axel en Sybille vinden het super, hoeveel jij in zo korte tijd hebt beleeft. Ik verheug mij al op het skypen met jou. Op jou foto's zijn wij natuurlijk ook benieuwd. Een dikke kus van ons allemaal.

Koekies 2

Hey Lana...
Haha wat leuk... Cheerleader??!!! Dat is weer eens wat anders dan springruiter in spe... ;-)
Hoe bevalt de school je? En je doet dus nu cheerleaden en? nog een andere schoolsport?
Hopelijk gaat het paardrijden volgende keer wel door... Het leven hier gaat ook gewoon door he:-) Timothy en robin hebben gisteren gevoetbald. Robin voor het eerst in de Fjes op een half veld. Heel grappig om 8 van die mannetjes over een half voetbalveld te zien rennen achter 1 bal aan... Robin heeft 1 helft gekeeped en 1 helft gespeeld. Helaas hebben ze met 7-0 verloren :-( maar ze vonden het wel leuk... gelukkig.... En robin zou robin niet zijn als ie niet even iemand die "per ongelijk" tegen m aan trapte achterna zou rennen en even lekker een trap na te geven... TOen heeft mischa (leider) hem ook even uit het veld gehaald en heeft ie aan de kant gestaan. Timothy heeft een hele goede pot gespeeld en met 7-2 gewonnen dus wij waren hardstikke trots.
Je broer heeft helaas schandelijk verloren :-( 5-2 maar ja dat oudje heeft ook zijn beste tijd gehad he;-)
GRoetjes en tot laterzzzzzzz........ xxx

opa koek

vandaag je belevenissen gelezen. ik sta verbaasd
wat jij allemaal in zo'n korte tijd beleefd.Ga zo door.
Heb ik af en toe ook wat te lezen.
Groetjes Opa xxx knuffel

Ineke

Hoi Lana, heb net je foto's gekeken. Wat zie je er goed uit! Lekker kleurtje en dat cheerleaderpakje staat je goed! Je hebt een lekker actief leven daar volgens mij. Geniet ervan - ik geniet van jouw verhalen :)! Tot de volgende keer. Liefs, Ineke

Koekies 2

Hey Lana,
Leuke foto's!!!! Is het niet moeilijk dat "cheerleaden"? haha....
Wanneer moet je weer "cheeren"? wie weet staat er ergens een webcam en kunnen we je live volgen :-)
dikke kus....

Riet

Lana wat een leuke foto`s .Dat chearleader vinden wij allemaal erg leuk .Heb zitten denken hoeveel meisjes of vrouwen
in Nederland kunnen zeggen dat zij chearleader in Amerika zijn geweest.!!
Volgens de foto`s kan je het al goed vinden met Nene. Zij lijkt mij ook erg ghezellig.Doe haar maar de groeten van me. en ook aan Darleen.
Wanneer zien wij een foto van jou in een vol stadion?
Ben gisteren naar Tante Joke geweest en we zijn met Ome Nico naar Bingo geweest.Heb slagroom en een appeltaart gewonnen.Heb Nicko de appeltaart gegeven,want dat is toch teveel voor mij.

Lana tot mails....Liefs van Riet

Uncle Thomas

Hi Lana,
great thing having a niece in the U.S..
Thanks for sharing pictures and letting us know what you are doing.
Best regards from uncle Thomas from Karlsruhe/Germany