pool party, shoppen & eerste dag van school

heeey Dutch people,

jaja ik ben er weer. Ik dacht als ik nu niet wat schrijf word het de volgende keer veel te veel, want ik wil natuurlijk wel wat uitgebreider kunnen praten over mijn eerste school dag.

Maandag 3 sept.

Maandag hebben we eerst in de ochtend snel wat spulletjes van Darleen naar de school gebracht en toen heb ik ook meteen even de school gezien voor de eerste keer. Daarna heb ik mijn zwemspullen bij elkaar gepakt en heeft Darleen me afgezet bij het huis van Linda (de familie waar ik eerste zou komen), want daar zouden een aantal exchange studenten heen komen en dan zou er een pool party zijn. De poolparty was erg gezellig, er waren volgens mij 6 exchange studenten en nog 2 andere Amerikanen. We hadden in de middag een barbeque en heb toen mijn eerste Amerikaanse cheeseburger gegeten. Ik ben 2 keer in het water gegaan en we hebben nog gewii't. Ik heb weer wat nieuws geproefd en het is egt een aanrader: een grote plastic beker (ook wel de amerikaanse red cup :D, jaja de bekende film bekers), vanille ijs tot de helft en daar dan overheen een prik limonade. Het is egt lekker, maar in het begin is he natuurlijk wel even wennen.

's avonds gingen we Nene ophalen van het vliegveld.

Dinsdag 4 sept.

Dinsdag ochtend tot middag 3.30 pm was darleen weg, want ze moest naar school (ze is de juf van de middle school op mijn school en de school ging gewoon door). Nene en ik bleven thuis, want Nene was maandag avond aangekomen en zou het qua jetlag en slaap dus niet gaan redden om naar school te gaan en ik mocht haar dus gezelschap houden (waar ik wel blij mee was). In die tijd heb ik even met thuis gecamt via msn.

Om 3.30 pm kwam Darleen thuis en zijn we voor schoolspullen gaan shoppen en uniform's (foto's volgen). Daarna zijn we naar een super groot overdekt winkelcentrum gegaan. Ze hadden daar echt mega veel winkels, onderanderen: Hollister, Forever21 en Claire's. 's Avonds zijn we voor het avondeten naar een mexicaans restaurant geweest (de naam ben ik vergeten) en hebben daar lekker echt mexicaans gegeten (foto's volgen). Omdat het te veel was heb ik het meegenomen en dus mijn eerste doggie bag gehad (jaaah lekker amerikaans). Eenmaal klaar met eten en buiten het restaurant zijn we verder gereden naar een alle landen winkel waar ze ook wat Nederlands eten hadden tegen al mijn verwachtingen in : D. Ze hadden bijv. stroopwafels, -hagelslag, vlokken en anijshagel- allemaal van de ruiters (of hoe je dat ook schrijft) en mam ze hadden ook je bakspulletjes (vanille poeder enzo, dus ik ga ver komen met het bakken gelukkig)

Woensdag 5 sept.

De eerste dag van school, zenuwen!! We stonden om 5.00 am ongeveer op!!! want Darleen moest iets eerder op school zijn. We waren ongeveer om 7.00/7,15 am op school, daar konden we even op de pc in het lokaal van Darleen, want we moesten even wachten totdat we met de counsler overleggen konden voor de vakken. Eenmaal tijd konden we dan naar de counsler en ik mocht als eerste. Tegen al mijn verwachtingen in ben ik een senior! Mijn vakken zijn als volgt: 1. Dans (dit was eerst intro to psychologie, maar dat heb ik na school veranderd, want dat vond ik niet echt leuk en kende ik voor het grootste deel al)

2. Forensic science (tot nu toe is het egt leuk)

3. Pre-calcules (echt heel erg wennen, want ik heb sinds 2 jaar geen formules meer moeten ontrafelen)

4. English 12 (gewoon een soort engels)

5. Sociology (is tot zover best leuk)

6. Goverment/ Economics (lijkt heel erg op maatschappijleer/economie en ik moet die nemen anders had ik hem allang veranderd XD)

Dat was dan mijn rooster. Mijn school is zo klein dat het geen hallway heeft (die is zeg maar buiten, want je gaat van de ene klaslokaal naar de ander via buiten). Verder heb ik geen kluisje want die hebben ze ook niet. Ik weet niet of ik dit al heb gezegt, maar mijn school heeft maar 160 leerlingen en daarvan gaat dan ook nog een aantal leerlingen van af die op de middle school zitten, dus super klein.

We zijn vanavond naar een pizza restaurant gegaan (Humbel pie) en ze hebben echt hele lekker pizza's (allemaal verse dingen). Ik heb voor het eerst gefrituurde kip op een pizza gegeten ( niet mcdonalds kip, maar echt lekker kip waarvan je proeft dat het kip is).

Ik ga er maar eens weer vandoor, want anders word het als nog een veel te lange blog.

xxx en heel veel knuffels van uit Amerika,

Lana, Leena, Laanaa

Reacties

Reacties

Birgit

Lieve Lana,
Wat een leuke verhalen vertel je op je blog! Je zit echt midden in het Amerikaanse leven! Aan de "pool", de pizza en het shopping centre! Het is spannend om je zo te kunnen volgen. Veel succes en we kijken uit naar het volgende verhaal.

Ingrid (moeder Roxanne)

Wat fijn om te lezen dat het allemaal goed gekomen is. Ik wens je heel veel pezier de komende tijd.
Geniet!

Yi-Hé

hey Lana
lol ze verpakken toch ook gewoon eten hier in nederland wat je niet opkunt? (wij soms ook : D)
wel gezellig denk ik een kleine school ^^
ben slecht in dit soort berichten te schrijven dus ik spreek je wel eens via skype ^^
ik hoop dat je een erg leuke tijd op je nieuwe school hebt : D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active